Pokud máte svůj motocykl v pořádku, na STK můžete vyrazit bez obav

Motocyklová sezóna je tady a mnoho příznivců jedné stopy využilo zimy k tomu, že své motorky vylepšilo, doplnilo o příslušenství, nebo se pustili přímo do přestavby některé části svého stroje. Jenomže už jste nejspíš zaregistrovali, že se od letoška u nás zpřísnily kontroly technického stavu vozidel včetně motocyklů. Ne že by se nějak měnily samotné předpisy, ale práce STK je teď víc sledovaná, a tím pádem se při prohlídce setkáte s důkladnějším přístupem.

Je na místě připomenout, že problémy z důvodů neschválených úprav a změn na motorce můžete mít dnes nejen ve stanicích STK, ale po novele předpisů i při kontrole Policií ČR v běžném provozu na silnici. Obzvlášť závažné nedostatky může dokonce řešit policista odebráním techničáku přímo na silnici. Pokud je ale vaše motorka ve stejném stavu, jako když vyjela z prodejny, není důvod k panice. Před odjezdem na STK stačí zkontrolovat funkčnost světel a brzd, změřit vzorek na pneumatikách a kouknout, zda někde neunikají provozní kapaliny. Nezapomeňte na povinnou výbavu – jestli se vám lékárnička, výstražná vesta a pojistky nevejdou pod sedlo, hoďte je do batohu.

Poněkud složitější situace panuje kolem všech upravených motocyklů. Mezi ně nepatří jenom radikální přestavby, ale i obyčejné sériovky, vylepšené laděnými výfuky, padacími rámy, přídavnými světly, kufry a dalšími doplňky. Každá změna proti originálu zkrátka podléhá nějaké normě, a pokud jí nesplňuje, může znamenat problém nejen na STK nebo při silniční kontrole, ale také v případě dopravní nehody. Stejně jako si pojišťovna může najít důvod k nevyplacení pojistného plnění ve sjetých gumách, dobře se jí hodí i nějaká ta neschválená úprava. Tento fakt je velmi zásadní, proto o svůj motocykl řádně dbejte.

8 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

55 − = 45