Na co si dát před technickou kontrolou vozidla pozor a proč?

Už jste určitě slyšeli o novele týkající se nových STK. Nyní jsou přísnější a důkladnější. V praxi to znamená, že obstát v dlouhém tunelu při kontrole stavu vozidla je mnohem obtížnější, než dříve. Technici si tak všímají i detailů, nad kterými se dříve nikdo ani nepozastavil.

Ministerstvo dopravy se rozhodlo začít bojovat proti podvodům, které na stanicích technických kontrol panovaly. Tyto podvody se týkaly zejména vozidel, kterým byly vydány doklady o úspěšném absolvování STK s nevyhovujícím technickým stavem. Dnes už je ale vše jinak. Každé auto je nyní důkladně dokumentováno a informace o kontrole jsou spolu se záznamy archivovány v databázi. A s jakými že nejčastějšími vadami u vozidel se na tzv. „technické“ kontroloři setkávají a proč jejich majitelé odjíždí s nepořízenou?

Nesprávné rozměry pneumatik. Pozor si dejte zejména na dodržení správného profilového čísla pneumatiky.

Nebo … Příliš sjeté pneumatiky nebo za různé typy pneumatik na každém kole.

A pozor … Únik provozních kapalin je rovněž vážná závada.

Majitelé dieselů si musí dát pozor na odstraněný filtr pevných částic. Dnešní prohlídky vyžadují napojení vozidla na diagnostiku a také vizuální kontrolu výfukového systému. Většinou to technici snadno poznají a pokud máte filtr pevných částic odstraněný, technickou kontrolou a měřením emisí neprojdete.

Hlučnost a tuningové úpravy. Amatérské úpravy mají nyní mnohem větší problém. Nemusí jít ani o samotnou hlučnost, ale klidně jen o to, že použijete neschválený díl. Co dál? Zatmavení skel. Nefunkční světla.

3 replies
  1. EKONOM.XMC.PL says:

    Bardzo ciekawy blog, rzeczowy i wyważony. Od dzisiaj zaglądam regularnie i subsbskrybuje kanał RSS. Pozdrowienia 🙂

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *