Myslíte si, že nové podmínky na STK pomohly bojovat proti podvodům spáchaných na automobilech?

Od letošního roku panuje v celé Čr “nové STK”, které má hlavně zabránit v tolik oblíbeném stáčení tachometrů. I když si mnozí od této novinky slibovali konec s podvody prováděných na autech, úplně tomu tak bohužel není. To by nebyli Češi, aby si s tím nedokázali pradit.

V roce 2016 si ojeté auto koupí možná až 300 tisíc Čechů. A drtivá většina z nich nebude mít jistotu, že vůz, který si za desítky nebo stovky tisíc korun pořizují, v minulosti skutečně ujel tolik kilometrů, kolik má napsáno na tachometru. Stočených aut je přitom rok od roku víc. Kolik je jich přesně, nikdo neví. Experti ale odhadují, že údaj o počtu ujetých kilometrů má u nás upravené přinejmenším každé druhé ojeté vozidlo. Tomuto trendu vloni vyhlásilo válku ministerstvo dopravy. Přišlo totiž s novými pravidly pro komisaře, kteří auta prověřují při takzvaných státních technických kontrolách. Kontroloři mají od začátku letošního roku povinnost u každého auta, které prověřují, vyfotografovat tachometr a snímek vložit do interní i veřejné databáze.

Dokumentování vozidel při STK se jednoznačně osvědčilo. Lidé si jednak mohou kdykoli na internetu ověřit stav tachometru při předchozí STK. Majitelé aut zároveň o přísnějších kontrolách vědí, což je od podvodů zrazuje. Má to ale háček. Více než polovinu ojetin si Češi přivážejí ze zahraničí, většinou z Německa. A pokud za hranicemi někdo údaj na tachometru upraví, funguje nový systém ministerstva dopravy přesně opačně – podvod neodhalí, ale umožní jeho legalizaci. A navíc, návodů k více či méně vychytralým podvodům už jsou plné internetové diskuse.

44 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

11 + = 21