K zvýšení ekologické daně při koupi ojetého automobilu zatím nedojde. Zatím!

Kupujete nové auto? Pak na nic nečekejte, protože ministerstvo životního prostředí plánuje zvyšovat ekologickou daň, která se platí při převodu starších vozidel.  Jednalo by se tedy o auta vyrobená v letech 2000 až 2005, tedy těch, které mají nálepku Euro 3. Jedním z důvodů je i aféra nazývaná Dieselgate.

O plánech na zavedení poplatku za převod desetiletých vozů nás informovaly noviny. Takových aut je v Česku, hrubým odhadem, něco kolem milionu. Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce je příčinou takzvaná aféra Dieselgate koncernu Volkswagen. A tato aféra, které kvůli úpravě softwaru dokázaly při měření emisí vykazovat lepší výsledky než v provozu, se dotkla i České republiky. Návrh byl ale nakonec zamítnut. Když se podíváte, co se děje kolem Dieselgate, je zřejmé, že to, co dnes plní auta na technické kontrole, se dramaticky liší od toho, co pak plní v reálném provozu. Byly i případy, kdy vozidla s normou Euro 3 měly lepší parametry než auta s Euro 5 v reálném provozu.

Vláda schválila zákon o výrobcích s ukončenou životností loni v květnu. Ten se týká i rozšíření ekologické daně. Současné poplatky jsou odstupňované podle roku výroby automobilu. Norma Euro 1 se měla zvyšovat z pěti tisíc na deset tisíc korun. Nyní platí pro vozidla bez katalyzátoru. Euro 2 by narostla ze tří na pět tisíc korun. Nově pak měla být zpoplatněna také norma Euro 3, a to tří tisíci korunami. Poplatek by se tak vztáhl i na první generaci fabií a octavií. Nyní ministerstvo nenavrhuje termín, kdy by se poplatky měly zvýšit. Podle plánů z loňského května měl nový zákon nabýt platnosti 1. ledna 2017.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 + 3 =