Technické kontroly vozidel jsou od ledna 2016 plné novinek

Leden 2016 je plný změn, nový systém technických kontrol prošel mnoha inovacemi a zde je výsledek. Systém prověřování vozidel na STK má za úkol předejít podvodům, dopad to ale bude mít i na pečlivé motoristy. To v překladu znamená, že si také šáhneme hlouběji do kapes.
Mnoho změn, místo toto, aby byly ku prospěchu všech, mívají opačný efekt. A ani teď tomu není jinak. Ministerstvo dopravy chce bojovat proti podvodům na STK, kdy údajně v některých případech auto na stanici technické kontroly ani nebylo a technici přesto vystavovali doklad a obsolvování prohlídky a měření emisí. Z tohoho důvodu se zavádějí důkladnější kontroly technického stavu vozidla, musí se pořizovat kompletní fotodokumentace auta a následně se data posílají do databáze ministerstva. Přísnější bude i emisní kontrola, kde se bude auto napojovat na diagnostiku. Zjistí se tak například závady na řízení motoru a tím pádem i emisí. To je pozitivní stránka věci, teď ta pro nás méně dobrá zpráva. Běžný motorista to pozná především zvýšením cen a delším čekáním na STK. Nově mají totiž technici STK ze zákona normu 30 minut na kontrolu jednoho auta. Tím se sníží kapacita STK a i to je důvod, proč budou stanice technických kontrol zdražovat v řádu stokorun. Zvláštní pozornost by měli mít majitelé upravených vozidel, auta s nelegálními úpravami nebudou technici na STK vůbec pouštět. Dporočujeme dát auto před technickou kontrolou do naprostého pořádku, i malá prasklinka na čelním skle vám nadělá paseku, jelikož se technici obávají velmi vysokých pokut.