Automyčka jako lék proti posypové soli

Posypová sůl udržuje cesty sjízdné. Rozežírá ale karoserii a podvozek. Obranou je mytí

Automyčka jako lék proti posypové soli

Nevýhodou soli včetně té posypové je, že urychluje korozi. Takže se nám v zimním období sice lépe jezdí, ale odvrácenou stranou mince je dříve „kvetoucí“ karoserie a poškození podvozku. Dobrou zprávou je, že se proti soli můžeme efektivně bránit.

Mytí podvozku prodlouží autu život

Je sice krásné, když se naše auto po návštěvě myčky leskem skvěje. Nezapomínejme ale i na to, co sice není na první pohled vidět, je ale mimořádně důležité – podvozek. Zkorodované nápravnice, nápravy a další komponenty mohou znamenat stopku na STK. A v extrémních případech může u starších vozů hrozit třeba i upadnutí kola v důsledku koroze.

Realitou je, že u nás den co den končí na vrakovištích auta, která nevypadají tak zle a leckdy jsou i motoricky zcela v pořádku. Nákladná oprava totálně zkorodovaného podvozku se ale majiteli nevyplatí, případně ji nechce řešit. Přitom poměrně efektivní obrana je snadná a levná. Řada samoobslužných myček nabízí základní mytí podvozku již za desetikorunu.

Přes zimu podvozek myjte alespoň jednou za měsíc

Ve spodní části vozu se posypové soli drží nejvíce. Proto podvozek minimálně jednou měsíčně, ideálně každé dva týdny, umyjte (zejména pokud víte, že v důsledku nepříznivého počasí soli na voze ulpělo více než obvykle). Klidně si při mytí klekněte na zem, abyste se snadno dostali do všech míst. Nehřešte na to, že se antikorozní ochrana karoserie i podvozku během posledních let výrazně zlepšila. To sice je pravda. Hodně ale záleží na značce a modelu.

Pomůže i gumový nástřik

Účinným způsobem, jak prodloužit život svému autu, je aplikace gumového ochranného antikorozního nástřiku. Spreje lze koupit i za stokorunu a nástřik řešit svépomocí. Mnohem efektivnější je ale nechat si službu provést kvalitně u profesionálů (což může být váš automechanik). Nepodceňte předepsanou dobu, po kterou má nástřik v teple schnout. Orientační cena antikorozního nástřiku se pohybuje kolem 1500-3000 korun, zpravidla závisí na velikosti auta.

Je jasné, že ani kombinace gumové antikorozní ochrany a pravidelného poctivého mytí nezpůsobí zázraky a že se koroze dříve či později objeví. Rozdíl ale může dělat klidně několik let. To v praxi znamená, že totožné auto by bez jakékoliv ochrany vydrželo bez vážnějších problémů s korozí 10-12 let, zatímco s nástřikem a pravidelným mytím budete tytéž problémy řešit třeba po 15 nebo i více letech. Takže pečovat o podvozek se rozhodně vyplatí, zejména pak pokud uvážíme, že průměrný věk aut v Česku je kolem 15 let.