palubní kamera a antiradar v jednom

Palubní kamera a radarový detektor v jednom? Běžně k dostání!

palubní kamera a antiradar v jednom

Velmi zajímavou technologickou vychytávkou poslední doby jsou speciální palubní kamery s pokročilými funkcemi. Kromě zaznamenání obrazu vás upozorní také na úseková měření či semaforové kamery, tedy fungují jako tzv. pasivní antiradary. Některé vám při projíždění měřeného úseku dokonce zobrazují průměrnou rychlost, díky čemuž můžete jezdit na hranici povolené rychlosti a ne zbytečně pod ní.

Palubní kamery mají smysl. Mnohé vám ušetří peníze za pokuty

Jasně, palubní kamera je „věc navíc“. Neříkáme, že když jste se bez ní obešli posledních 30 let, že bez ní nedožijete řidičského důchodu. Možná jste ale jen měli štěstí, které může skončit ještě dnes. Samozřejmě nechceme malovat čerta na zeď. Zároveň bychom ale neradi, abyste se cizím dočiněním dostali do problémů. A pravdou je, že s neustále hustějším provozem je riziko kolize každým dnem vyšší. Do toho jsou tu ještě všemožní vybržďovači, piráti, levoproudaři atp.

Pokud vás od koupě odrazuje cena, vězte, že základní modely pořídíte i za trojciferné částky. Za nějaké 3-4 tisíce pak seženete i pokročilé palubní kamery, jejichž výstupy můžete využívat i mnohokrát za den. Mají totiž v sobě zabudované radarové detektory. Dokážou vás tak upozornit na úseková měření, klasické radary, ale také na speciální semaforové kamery, které trestají řidiče projíždějící na červenou.

Na trhu dokonce existují i modely, které vám změří průměrnou rychlost přímo v daném měřeném úseku. Takže pokud do špatně označené úsekově měřené osmdesátky vlétnete stovkou, nemusíte hned brzdit na 60 km/h a dalších několik kilometrů omezovat ostatní, protože co kdyby náhodou.

Jak je to s legálností antiradarů?

Nelegální je používání pouze takových přístrojů, které znemožňují či ovlivňují výsledek měření – tzv. rušičky. Detektory, které vás na přítomnost radaru pouze upozorní (občas se nepřesně označují jako „pasivní antiradary“), nelegální nejsou. A podle nás nejsou ani neetické. To byste potom nemohli při jízdě poslouchat ani program Zelená vlna či jezdit podle navigace. I ty vás totiž na měření rychlosti upozorňují.

Nutno ale zároveň říct, že v řadě jiných zemí je používání palubních kamer a detektorů upraveno jinak. Např. v Rakousku doporučujeme záznamová zařízení nepoužívat vůbec. Natáčení pro soukromé účely sice povoleno je. Za snímání veřejných prostor ale hrozí pokuta až drakonických 10 tisíc eur. A vysvětlujte pak v němčině horlivému rakouskému policistovi, že citlivé údaje jako registrační značky nijak nezneužijete. Přísnější režim má i Německo. Ve Švýcarsku je pak používání palubních kamer zakázáno zcela.

I u nás pak platí, že kamera nesmí zakrývat výhled z vozu a ohrožovat řidiče ani posádku.

A před tím, než komukoliv poskytnete záznam, dejte pozor na to, abyste se sami neusvědčili z nějaké nepravosti (nezastavení na stopce, předjíždění na zákazu atp.).