Měření emisí a technická kontrola v jednom?

Pokud někdo z vás letos navštívil stanici technické kontroly, nadšením nejásal. Parkoviště bezmezně plné a řada před vámi vypadá, že namá konce, a navíc- technická kontrola zvlášť, měření emisí zvlášť. S tím by však měl být konec. Nově by se mělo měření emisí i státní technická kontrola aut odehrávat výhradně na jednom místě. Majitelům aut by to mělo přinést úsporu času i peněz.

Samostatné stanice měření emisí totiž skončí, ale mohou rozšířit své služby právě o technickou kontrolu. Nyní regulovaný trh STK by se tak otevřel nové konkurenci a nabídka služeb by vzrostla. Náročnost technických prohlídek od letošního roku vzrostla, zvýšila se i doba samotné kontroly. Do života totiž vstoupila nová, přísnější opatření – například to, že každé auto musí být nafoceno technikem, i přísnější sankce pro samotné stanice technické kontroly. To potvrzují i majitelé STK, vidina pěti milionové pokutu pro ně a 50 tisícové pro zaměstnance, pokud se STK provede špatně, je tvrdá a nejspíš i účinná páka. Evropská komise nařídila, že nově se emise nesmí provozovat bez STK, tedy že zákazník musí jít na jedno místo a tam projít kompletní prohlídkou. Podle ministerstva dopravy tato změna v Česku začne platit už během příštího roku. Kritici však uvádějí, že naopak dojde (vzhledem k rozšíření agendy na jednom místě) k prodloužení čekacích dob a ke zdražení. Ovšem Ministr dopravy Dan Ťok nové nařízení hájí a je přesvědčen o tom, že vše bude za kratší dobu a za výhodnější ceny.,